شما اینجا هستید | 

ورزش و ارتباط آن با نوع دوش گرفتن از نگاه گروه باداب

116
0
0
شاور دوش باداب


یکی از رایج ترين روش استفاده از تاثيرات درماني آب ، دوش گرفتن است اکثر تاثيرات مورد نظر آب درماني را مي توان با دوش گرفتن به دست آورد.می توان ميزان درجه حرارت آب دوش را به صورت درجات سرد، ملايم، گرم و داغ تقسيم بندي نمود.که البته این موضوع به نوع و جنس دوش هم بستگی دارد.


معمولا فاصله پایان تمرین با دوش گرفتن باید یک ربع تا 20 دقیقه باشد.

 

شاور دوش باداب

به نظر برخی محققان بهتر است دوش گرفتن به حالت متناوب باشد به این ترتیب که 1 دقیقه آب گرم و بهتر است که شروع دوش گرفتن با آب گرم باشد و 30 ثانیه با آب کاملا خنک و مجددا 1 دقیقه زیر آب گرم گرم باشد که این عمل می تواند تاثیرات روحی و جسمی مفیدی بر بدن داشته باشد.هدف عمده از دوش آب گرم,رفع خستگی و دفع مواد زاید مثل اسید لاکتیک از بدن است.


ولی برخی از ورزشکاران ترجیح می دهند که از دوش آب سرد استفاده کنند که این عمل باعث تقویت و نیرو بخشیدن به بدن می شود.

 

شاور دوش باداب

 

با دوش آب سرد گرفتن می توانیم چربی های سفید را بسوزانیم.چربی قهوه ای یک چربی خوب و بسیار ضروری است که به تولید گرما و گرم نگه داشتن بدن در هوای سرد کمک می کند. ولی چاقی نشانه داشتن چربی سفید در بدن است.چربی سفیدیک نوع چربی نا سالم است که سوزاندنش بسیار سخت است.


محققان قدیمی اسکاندیناوی، دریافته‌اند که قرارگیری در معرض هوای سرد، تا ۱۵ برابر به افزایش میزان سوخت و ساز چربی سفید کمک می‌کند و این یعنی اینکه اگر این شرایط پایدار باشد، بطور بالقوه به کاهش حدود ۴ کیلو وزن در سال کمک می‌کند. شاید راز اینکه اسکاندیناوی یکی از پایین ترین نرخ‌های چاقی در اروپا را دارد هم، همین باشد!

 

شاور دوش باداب

 

عدم دوش گرفتن در برخی ورزشکاران می تواند منجر به مشکلات پوستی شود.بنابراین بهتر است ورزشکاران زمان را طوری مدیریت کنند که حتما فرصتی برای دوش گرفتن داشته باشند.