شما اینجا هستید | 

طراحی لوگوی عکاسی

320
2
0
طراحی لوگوی عکاسی

 

عکاسی یک صنعت بسیار رقابتی است و عکاس‌های بسیاری با مهارت‌های بسیار بالا در این حوزه فعالیت می‌کنند. در این وادی، برندینگ می‌تواند به عنوان یک راهکار خوب به موفقیت عکاس کمک کند. طراحی لوگو، چیزی است که نباید از آن غافل شویم. برای عموم مردم لوگوها یک نشانه برای بخاطر آوردن یک محصول یا کسب و کار است و برای طراح‌ها، چالشی‌ست تا ایدئولوژی مشتری‌هایشان را در یک تصویر گرافیکی واحد به تصویر بکشند. اگر شما به فکر طراحی لوگوی عکاسی خود هستید، این مطلب حتما به کارتان می‌آید.

 

منحصر به فرد باشید

 

لوگو چیزی‌ست که به شاخص شدن برند شما در میان جمعی از عکاس‌ها در میدان رقابت، منجر می‌شود، پس حسابی دقت کنید که طراحی آن خاص باشد؛ البته آسان نیست و برندهای بسیاری سعی دارند به چنین ویژگی دستیابند. آخرین چیزی که در طراحی لوگوی یک شرکت می‌خواهید این است که با لوگوی یک فرد یا شرکت دیگر اشتباه گرفته شود. پس وقتی لوگوی خود را طراحی می‌کنید، مهم است که آن را منحصر به فرد نگه‌دارید. به سایر لوگوها نگاه کنید و برای پیدا کردن یک ایده تازه تلاش کنید.

 

طراحی لوگوی عکاسی

 

در طراحی لوگوی عکاسی از ذکر نام شرکت/خودتان غافل نشوید

 

با وجود این که لوگوی‌های آبستره و مینیمال، مانند لوگوی Nike یا Chevron V، بلافاصله قابل شناسایی هستند، اما دلیلش این است که این لوگوها از ازل وجود داشته‌اند! بهتر است لوگویی طراحی کنید که مردم بتوانند آن را بخوانند. در این رابطه از توجه به تایپ‌فیس‌ها که در برندسازی نقش مهمی ایفا می‌کنند، غافل نشوید. کم کم که کسب و کار شما اعتبار و شناخت کافی به دست آورد می‌توانید نوشته را از لوگو حذف کنید.

 

طراحی لوگوی عکاسی

 

در طراحی لوگوی عکاسی از رنگ‌های ساده استفاده کنید

 

هدف از ذکر نام شرکت یا خودتان در لوگو این است که در ذهن خواننده ثبت شود. برای این منظور باید آن را به گونه‌ای بنویسید که خوانایی مطلوب را داشته باشد. بعلاوه این که رنگی که برای لوگو و نوشته انتخاب می‌کنید نیز باید طوری باشد که خوانا بودن آن را مخدوش نکند. رنگ‌های روشن و جذاب شاید توجه بیننده را به خود جلب کنند اما از کیفیت نوشته کم می‌کنند. رنگ‌های مات نیز پیچیدگی‌های خاص خود را به همراه خواهند داشت.


یک نکته دیگری که باید در انتخاب رنگ برای طراحی لوگوی عکاسی در نظر داشته باشید، مساله هزینه است. اگر شما قصد ندارید که برای چاپ لوگو هزیته زیادی متحمل شوید، دقت داشته باشید که اگرچه داشتن یک لوگوی ۵ رنگ می‌تواند جذاب و فریبنده باشد اما چاپ آن با کیفیت مطلوب روی کارت‌های بیزنس هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد.

 

برای طراحی لوگو باید مطالعاتی را در زمینه نقش رنگ در برندینگ و بازاریابی داشته باشید، همچنین لوگوی خود را در نسخه‌های تک‌رنگ، دو رنگ، و سه‌رنگ امتحان کنید و بهترین را با توجه به اهدافی که در سر دارید انتخاب کنید.

 

طراحی لوگوی عکاسی

 

در استفاده از افکت‌ها محتاط باشید

 

دقت کنید که فونت‌ها و جلوه‌های گرافیکی که به لوگوی خود می‌دهید، سادگی و هدفی که دنبال می‌کنید را مخدوش نکند. گاهی حتی سایه دادن در لوگو ممکن است به ناخوانا بودن آن در چاپ منتهی شود. فراموش نکنید که لوگو باید ساده باشد و بتواند با بیننده ارتباط برقرار کرده و پیام برند شما را به آنها انتقال دهد.

 

طراحی لوگوی عکاسی