شما اینجا هستید | 

تکنیکهای بازاریابی در صنعت ساختمان (قسمت سوم)

450
0
0
بازاریابی در صنعت ساختمان

 

پیش تر در مورد بیش از صد و سی نوع بازاریابی در دنیا صحبت کردیم و به بازاریابی نیچ مارکتینگ پرداختیم در ادامه از  انواع تکنیک های نوین بازاریابی که در حوزه ی ساختمان کاربرد  دارند صحبت خواهیم کرد.  

امروزه به دلیل گسترش فناوری و پیشرفت آن، تکنیکهای بازاریابی بسیار زیادی ایجاد شده است. در اینجا ما به تفسیر چند مورد می پردازیم

 

۱) بازاریابی جاویژه نیچ مارکتینگ

۲) بازاریابی ویروسی (سلول به سلول)

۳) بازاریابی پارتیزانی (چریکی)

۴) بازاریابی دهان به دهان

۵) بازاریابی حسی

۶) بازاریابی شبکه ای

۷) بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال

۸) بازاریابی پیامکی

 

بازاریابی ویروسی  

 

اساس و پایه بازاریابی ویروسی بر مبنای همکاری است نه رقابت. در بازاریابی ویروسی شما اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارید، ارتباطات شخصی و حرفه ای خویش را توسعه داده و به دلیل به اشتراک گذاری اطلاعاتی که منجر به تبلیغ و فروش محصول یا خدمات می‌شود، سود می‌برید. در این نوع بازاریابی، سازمان می‌تواند شبکه تبلیغ و فروش خود را از طریق ارتباطات شخصی و حرفه ایی ایجاد كرده و توسط افراد دیگربه طور تصاعدی رشد دهد.

 

بازاریابی پارتیزانی

 

بازاریابی پارتیزانی نوعی روش تفکر است  در این نوع بازاریابی از ذهن‌های باز و نگرش‌های مختلف برای کسب امتیاز در نبرد برای جذب مصرف کنندگان استفاده میشود. بنابراین مهم‌ترین اختلاف بین بازاریابی پارتیزانی و سنتی، حالت ذهنی کار است. اگرچه کاملا مشخص است که در بازاریابی پارتیزانی، فرد به دنبال استفاده از کانال‌ها و روش‌های جدید به منظور رسیدن به مصرف کنندگان جدید است. این کار دارای اثرهای خاصی است که اثر آن بلند مدت است و منجر به ایجاد همهمه و جنب و جوش می شود. تاکتیک‌های بازاریابی پارتیزانی با هدف سرعت بخشیدن به کسب سود طراحی شده‌اند، بدون اینکه سرمایه‌گذاری عظیمی بر روی زمان یا هزینه صورت گیرد. در اغلب موارد این تاکتیک‌ها بر خلاقیت و تمایل برای آزمایش روش‌های مختلف تمرکز یافته است.

 

بازاریابی دهان به دهان  

 

در این روش،شرکت با استفاده از ارتباطات میان مشتریان، پیام خود را به دیگران ارسال می نماید. با توجه به جایگاه ویژه ای که این نوع تبلیغ در سالیان طولانی در استراتژی های بازاریابی داشته است، شرکتهای حوزه ساختمان نمی توانند نسبت به آن بی اعتنا باشند. بازاریابی دهان به دهان نوع خاصی از بازاریابی ویروسی است.

 

بازاریابی حسی

 

اBerand H. Schmitt (1999)مفهوم بازاریابی حسی را در کتاب

ا Experiential Marketing خود مطرح کرده است . او بازاریابی حسی را به عنوان یک مدل بازاریابی و مدیریتی تجربه مدار، یا یک متدولوژی بازاریابی دانسته است که بایستی با توجه به پنج حوزۀ حواس، احساسات، تفکرات، اعمال و ارتباطات، مورد بازبینی قرار بگیرد. مطابق با تحقیقات به عمل آمده توسط اand Cui Guohua (2004) Wang Tao ، بازاریابی حسی به ایجاد فضا و طراحی یک سری رویدادها توسط یک شرکت اشاره دارد که در آن مشتریان به بازیگرانی مبدل می شوند تا در یک محیط خاص(طراحی شده) نقش بازی کنند وتجربه ای بیاد ماندنی را بخاطر مشارکت فعال شان بدست آورند و شرکت به این افراد، جایزه بدهد

 

بازاریابی شبکه ای  

 

بازاریابی شبکه‌ای یا نتورک مارکتینگ نوعی شیوهٔ فروش است که در آن کمپانی‌ها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند، و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌توانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود.

 

بازاریابی اینترنتی

 

بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر می گیرد. به طور کلی تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی از زمانی که دسترسی به اینترنت به صورت گسترده برای عموم مردم فراهم شد، رواج یافته است.

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ چیزی است که در این قرن به آن نیاز دارید.

این روش یک نوع بازاریابی نوین است که دارای گستردگی بسیار زیادی می باشد، این مقوله در اصل شاخه ای از بازاریابی کلی سازمان محسوب می شود که با راهکار هایی از قبیل : سئو و بهینه سازی وب سایت، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا  و دیگر راهکار ها در راستای استراتژی های شما حرکت می کند، معمولا بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ تلفیقی از تمامی این راهکارها می باشند یا به عبارتی دیگر هر یک از این موارد، تکه ای از پازل موفقیت سازمان شما هستند.

 

بازاریابی پیامکی

 

شناخته شده‌ترین روش در میان روش‌های مختلف بازاریابی موبایلی است. بازاریابی پیامکی پتانسیل قابل توجهی در میان مردم دارد. زیرا مواجهه با پیام‌های تبلیغاتی که در قالب پیام کوتاه ارسال می‌شوند چند برابر سایر انواع پیام‌ها است.

بازاریابی موبایلی یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی است که با افزایش نرخ کلیک میزان مواجهه افراد مختلف با تبلیغات موبایلی را چندین برابر می‌کند.با استفاده از این بازاریابی، یک استراتژی قوی می‌تواند با افزایش نرخ تعامل با مشتری میزان فروش محصولات را نیز افزایش دهد.

با ما همراه باشید با تکنیک های مقابله با رقبا و ترفندهای افزایش فروش.


دکتر ابراهیمی
مدرس آکادمی های کسب و کار
مشاور فروش و برندینگ برند های معتبر بین المللی
مدرسه کسب و کار

 

@succeswork